Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Manen och kvinnan är olika därför behandlas de olika, om ni tittar tillbaka 500 år i tiden och tänker på deras olika roller då så hade kvinnan det förjävligt, men gnällde f*n inte för det. idag har vi det relativt jämnstält (om man jämför med för 500 år sedan iallafall) och de bara gnäller.

 

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

Jag gillar inte det du sa. Kvinnor kunde ju inte rösta eller bestämma över sig själva, det är klart att de ville ha förbättring! Det är inte jämställt! I sverige är det okej men om du tittar av andra delar i världen så måste de föda 20 barn, inte arbeta mm. Tjejer och Killar ska behandlas så lika och rättvist som möjligt. Så du vill alltså att vi tjejer ska ha det sämre bara för att vi inte är nöjda?!

 

Tjejer borde fan vara nöjda, om man jämför med idag och hur det var för 200 år sen så är det i stort sett jämlikt. Att killar tjänar mer i genomsnitt handlar väl mer om att killar oftast har mer välbetalda jobb än tjejer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Manen och kvinnan är olika därför behandlas de olika, om ni tittar tillbaka 500 år i tiden och tänker på deras olika roller då så hade kvinnan det förjävligt, men gnällde f*n inte för det. idag har vi det relativt jämnstält (om man jämför med för 500 år sedan iallafall) och de bara gnäller.

 

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

 

Jag gillar inte det du sa. Kvinnor kunde ju inte rösta eller bestämma över sig själva, det är klart att de ville ha förbättring! Det är inte jämställt! I sverige är det okej men om du tittar av andra delar i världen så måste de föda 20 barn, inte arbeta mm. Tjejer och Killar ska behandlas så lika och rättvist som möjligt. Så du vill alltså att vi tjejer ska ha det sämre bara för att vi inte är nöjda?!

 

Tjejer borde fan vara nöjda, om man jämför med idag och hur det var för 200 år sen så är det i stort sett jämlikt. Att killar tjänar mer i genomsnitt handlar väl mer om att killar oftast har mer välbetalda jobb än tjejer

 

 

Konstigt att män skulle ha mer välbetalda jobb än kvinnor, då kvinnor utbildar sig längre än män i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I högstadiet så tycker jag (som jag har läst och upplevt) att tjejerna får mycket mer positiva kommentarer och så vidare än killar. "Tjejer är smartare än killar" hör jag hela tiden.

 

Själv tycker jag att det ska vara så att: Till exempel 1 kille och 1 tjej söker till samma jobb. Båda har gått samma utbildning och så vidare, men sen kanske killen får jobbet, så börjar det här med "jämnställdigheter". Men vafan liksom? Killen kanske hade bättre kriterier istället för tjejen? Man får väl tänka lite. Och om tjejen skulle fått jobbet så skulle killen fan inte säga "JÄMNSTÄLLDIGHETER!".

 

Det blev lite confusing men ni förstår säkert. hoppas jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I högstadiet så tycker jag (som jag har läst och upplevt) att tjejerna får mycket mer positiva kommentarer och så vidare än killar. "Tjejer är smartare än killar" hör jag hela tiden.

 

Själv tycker jag att det ska vara så att: Till exempel 1 kille och 1 tjej söker till samma jobb. Båda har gått samma utbildning och så vidare, men sen kanske killen får jobbet, så börjar det här med "jämnställdigheter". Men vafan liksom? Killen kanske hade bättre kriterier istället för tjejen? Man får väl tänka lite. Och om tjejen skulle fått jobbet så skulle killen fan inte säga "JÄMNSTÄLLDIGHETER!".

 

Det blev lite confusing men ni förstår säkert. hoppas jag.

Märker av mycket sånt i skolan nu, tjejerna favoriseras och så vidare, riktigt irriterande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I högstadiet så tycker jag (som jag har läst och upplevt) att tjejerna får mycket mer positiva kommentarer och så vidare än killar. "Tjejer är smartare än killar" hör jag hela tiden.

 

Själv tycker jag att det ska vara så att: Till exempel 1 kille och 1 tjej söker till samma jobb. Båda har gått samma utbildning och så vidare, men sen kanske killen får jobbet, så börjar det här med "jämnställdigheter". Men vafan liksom? Killen kanske hade bättre kriterier istället för tjejen? Man får väl tänka lite. Och om tjejen skulle fått jobbet så skulle killen fan inte säga "JÄMNSTÄLLDIGHETER!".

 

Det blev lite confusing men ni förstår säkert. hoppas jag.

+1

 

Ruggigt jobbigt i skolan om det är x antal brudar som sitter och babblar på eller "gossipar" som dem har börjat kalla det nu en hel lektion sen om jag frågar min kompis något relativt onödigt och högt så äre helt plötsligt jag som har stört hela lektionen, jag menar, jag trodde verkligen att detta skulle lämnas kvar vid högstadiet -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Deklart att en arbetsgivare vill att kvinnor hellre ska sitta vid kassan än stå i lagret och lasta varor.

Jag har själv jobbat på Vi som lagerarbetare, det var inte vilken tjej som helst som klarade arbetet.

 

Lagerarbete är också mycket jobbigare och man ska vara mer stresstålig, eftersom jag suttit på båda platserna.

En lagerarbetare får mer än än en kassaarbetare. Sen så är det så att donken till exempel helst anställer tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Deklart att en arbetsgivare vill att kvinnor hellre ska sitta vid kassan än stå i lagret och lasta varor.

Jag har själv jobbat på Vi som lagerarbetare, det var inte vilken tjej som helst som klarade arbetet.

 

Lagerarbete är också mycket jobbigare och man ska vara mer stresstålig, eftersom jag suttit på båda platserna.

En lagerarbetare får mer än än en kassaarbetare. Sen så är det så att donken till exempel helst anställer tjejer.

Word.

 

Tjejer favoriseras i skolan för att de i genomsnitt är duktigare.
Då borde inte de dumma brudarna lyftas fram och de smarta killarna tryckas bak.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om tjejer är så smarta så borde dem kunna sköta sig på nätterna med att inte dricka för mycket, sedan när dem har haft samlag och kommer ihåg det efter fyllan så tolkar dem det som våldtäkt. Jag ser det så här, jag som arbetsgivare skulle tänka såhär om jag skulle anställa personal i tre team.

 

Ska det vara teknisksupport genom telefon kanske så anställer jag en tjej för de låter vänligare i telefon när en tjej pratar

än när en man med grov röst gör det. Handlar det om hantverk så som och laga kläder eller skicka ut personal på mässor för och representera mitt företag så är det också en tjej jag skickar ut. Men är det lite fysiskkrävande arbete så som att bygga, lasta av varor såklart jag anställer en man då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om tjejer är så smarta så borde dem kunna sköta sig på nätterna med att inte dricka för mycket, sedan när dem har haft samlag och kommer ihåg det efter fyllan så tolkar dem det som våldtäkt. Jag ser det så här, jag som arbetsgivare skulle tänka såhär om jag skulle anställa personal i tre team.

 

Ska det vara teknisksupport genom telefon kanske så anställer jag en tjej för de låter vänligare i telefon när en tjej pratar

än när en man med grov röst gör det. Handlar det om hantverk så som och laga kläder eller skicka ut personal på mässor för och representera mitt företag så är det också en tjej jag skickar ut. Men är det lite fysiskkrävande arbete så som att bygga, lasta av varor såklart jag anställer en man då.

Precis! Feministerna kan väll ta och köra på lite hårdare jobb, men då klagar dom väll på att arbetsgivaren är för krävande... (no offence men det är ju typ så dom tycker.. :p)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvinnor och män är inte lika, live with it. Kvinnor och män är däremot lika VÄRDA. Men man är bra på olika saker.

 

Det var kul att jag blev utpekad som "sexist" en gång för att jag sa att kvinnor och män har olika intressen och utbildar därför sig själva till olika yrken (med det menar jag att man kan se skillnader i vilka yrken män respektive kvinnor föredrar, inte att det inte finns en enda kvinlig gruvarbetare).

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I högstadiet så tycker jag (som jag har läst och upplevt) att tjejerna får mycket mer positiva kommentarer och så vidare än killar. "Tjejer är smartare än killar" hör jag hela tiden.

 

Själv tycker jag att det ska vara så att: Till exempel 1 kille och 1 tjej söker till samma jobb. Båda har gått samma utbildning och så vidare, men sen kanske killen får jobbet, så börjar det här med "jämnställdigheter". Men vafan liksom? Killen kanske hade bättre kriterier istället för tjejen? Man får väl tänka lite. Och om tjejen skulle fått jobbet så skulle killen fan inte säga "JÄMNSTÄLLDIGHETER!".

 

Det blev lite confusing men ni förstår säkert. hoppas jag.

Jag förstår. Men det är diskriminering om man tänker "Jag tar den för det är en tjej/kille för det könet är mycket bättre än det andra könet". Det kan bero på att kvinnor oftast är mer drabbade än killar. Det finns ju något som kallas "kvinnofridslinjen" men inget som kallas "manfridslinjen"

 

 

Kvinnor och män är inte lika, live with it. Kvinnor och män är däremot lika VÄRDA. Men man är bra på olika saker.

 

Det var kul att jag blev utpekad som "sexist" en gång för att jag sa att kvinnor och män har olika intressen och utbildar därför sig själva till olika yrken (med det menar jag att man kan se skillnader i vilka yrken män respektive kvinnor föredrar, inte att det inte finns en enda kvinlig gruvarbetare).

Exakt. Det finns såklart undantag. Kvinnor och män ÄR olika men det finns självklart undantag och likheter, det beror ju på hur man är som person. Jag är en ganska glad tjej som lyssnar på rock :gitarr: och sånt, jag gillar bilar och brukade leka med det när jag var liten tillsammans med min bror :). Jag gillar också dataspel vilket oftast många killar gör. Så jag kanske är ett undantag till vissa delar men det finns massa tjejer som är som jag.

 

Man ska inte skilja för mycket på könen. Toys R´Us har till exempel blivit stämda för att de i sin förra leksakskatalog skilde för mycket på könen. I inehållsförtekningen skrev de ett avsnitt med tjejer och ett för killar. I tjejernas var det bara rosa, rosa, dockor och söta flickor i prinsessklänningar. I pojkarnas var det mest blått, star wars, lego och dataspel (?!). Det är könsdiskriminering. Alla flickor är inte rosa prinsessor. Pojkar kanske också gillar barbie eller?(Nja...) Dock tycker jag att det ska vara blandat med barbie och lego och att man ser pojkar och flickor leka tillsammans med sakerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...