Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

Varför göra något så ologiskt som de islamiska länderna redan gör?

 

Haha!!! Lol, det är ganska kul. Okej, ska jag bli sur nu? Nej. Men om du såg min kommentar förut... eller glöm det! Det var jättebra att jag bytte image. Ingen behöver veta förutom de jag hade lagt till som vänner. Men vem är TheQueen? Jag har inte lagt till henne! Jaha det är hon "The Whiner" eller vad ni kallar henne. Men jag kan säga att jag tycker det blivit bättre men det måste förbättras mer! Och det är bara en fråga som inte är så viktig men som jag stör mig till 1% på:

Varför säger man "Oj vad gullig HAN är" när man ser en katt på gatan? Det är 50% chans. Men, det behöver vi inte ta upp nu det kan vi ta om tjugo år när det blivit bättre jämställdhet och när man kan lösa de små knutarna. Men jag bryr mig inte. Inte än! Så vi behöver inte diskutera en tråd jag lade upp för över ett år sedan!

 

http://belamu.suntuubi.se/datafiles/gallery/1/wtf.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Visst, kvinnors löner och skit måste förbättras och vara i samma höjd som männens löner, men anser att partier som enbart är till för att "förbättra" det här som t.ex. Feministiskt initiativ är bara till för manshatare och andra muppar som vill utnyttja det faktum att det gick så "illa" för dom förr i tiden, och kräver att dom ska få mer saker, mer lön än männen etc. I vissa skolor ser vi numera ibland att tjejerna får en egen grupp eller liknande där dom kan diskutera problem och sådant, och vad får vi? Nej, ingenting, vi ska vara som män! Aldrig gråta, slåss till döds om situation så kräver det och skit.

Allt tack vare denna j*vla rörelse som kallas feminism.

 

Jämställdhet, o'rly? Feminismens kvinnor vill bara ha det bättre för att "ge igen", i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vissa skolor ser vi numera ibland att tjejerna får en egen grupp eller liknande där dom kan diskutera problem och sådant, och vad får vi? Nej, ingenting, vi ska vara som män! Aldrig gråta, slåss till döds om situation så kräver det och skit.

Allt tack vare denna j*vla rörelse som kallas feminism.

Ja, jag håller med. Ibland går det för långt.

 

Men anledningen till att killar inte har dessa "grupper" i skolorna är dels eftersom de ej kan klara av det. Jag kulle aldrig kunna föreställa mig själv att killarna i min skola skulle kunna sätta sig ner i ett rum och diskutera sina problem. Antingen skulle det blivit pinsam tystnad eller kaos. Men nu vet jag inte hur det är på eran skola. Och om du skulle vilja ha en sådan grupp kan du ju alltid fråga rektorn. Har det inte slagit dig att flickorna kanske bad om denna gruppen?

 

Dessutom ska du inte bry dig ett skit om feminismen. Sverige är såpass fritt att du kan utveckla en egen personlighet istället för att följa mansidealet vilket jag förmodar att du gör efter att jag läst din text.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vissa skolor ser vi numera ibland att tjejerna får en egen grupp eller liknande där dom kan diskutera problem och sådant, och vad får vi? Nej, ingenting, vi ska vara som män! Aldrig gråta, slåss till döds om situation så kräver det och skit.

Allt tack vare denna j*vla rörelse som kallas feminism.

Ja, jag håller med. Ibland går det för långt.

 

Men anledningen till att killar inte har dessa "grupper" i skolorna är dels eftersom de ej kan klara av det. Jag kulle aldrig kunna föreställa mig själv att killarna i min skola skulle kunna sätta sig ner i ett rum och diskutera sina problem. Antingen skulle det blivit pinsam tystnad eller kaos. Men nu vet jag inte hur det är på eran skola. Och om du skulle vilja ha en sådan grupp kan du ju alltid fråga rektorn. Har det inte slagit dig att flickorna kanske bad om denna gruppen?

 

Dessutom ska du inte bry dig ett skit om feminismen. Sverige är såpass fritt att du kan utveckla en egen personlighet istället för att följa mansidealet vilket jag förmodar att du gör efter att jag läst din text.

 

Nej, grupperna berör inte mig, bryr mig inte så mycket, men det jag stör mig på att dom alltid ska hålla på att tjata om jämställdhet när det inte ens är så eller att dom vill att det blir så.

Och ang. tystnaden etc.. Det beror just på mansidealet! Man ska alltid verka tuff eller något, man ska verka hårdhänt, som om det inte fanns några problem i världen.

 

Jag går inte efter det idealet, men jag vet flera som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vissa skolor ser vi numera ibland att tjejerna får en egen grupp eller liknande där dom kan diskutera problem och sådant, och vad får vi? Nej, ingenting, vi ska vara som män! Aldrig gråta, slåss till döds om situation så kräver det och skit.

Allt tack vare denna j*vla rörelse som kallas feminism.

Ja, jag håller med. Ibland går det för långt.

 

Men anledningen till att killar inte har dessa "grupper" i skolorna är dels eftersom de ej kan klara av det. Jag kulle aldrig kunna föreställa mig själv att killarna i min skola skulle kunna sätta sig ner i ett rum och diskutera sina problem. Antingen skulle det blivit pinsam tystnad eller kaos. Men nu vet jag inte hur det är på eran skola. Och om du skulle vilja ha en sådan grupp kan du ju alltid fråga rektorn. Har det inte slagit dig att flickorna kanske bad om denna gruppen?

 

Dessutom ska du inte bry dig ett skit om feminismen. Sverige är såpass fritt att du kan utveckla en egen personlighet istället för att följa mansidealet vilket jag förmodar att du gör efter att jag läst din text.

 

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vissa skolor ser vi numera ibland att tjejerna får en egen grupp eller liknande där dom kan diskutera problem och sådant, och vad får vi? Nej, ingenting, vi ska vara som män! Aldrig gråta, slåss till döds om situation så kräver det och skit.

Allt tack vare denna j*vla rörelse som kallas feminism.

Ja, jag håller med. Ibland går det för långt.

 

Men anledningen till att killar inte har dessa "grupper" i skolorna är dels eftersom de ej kan klara av det. Jag kulle aldrig kunna föreställa mig själv att killarna i min skola skulle kunna sätta sig ner i ett rum och diskutera sina problem. Antingen skulle det blivit pinsam tystnad eller kaos. Men nu vet jag inte hur det är på eran skola. Och om du skulle vilja ha en sådan grupp kan du ju alltid fråga rektorn. Har det inte slagit dig att flickorna kanske bad om denna gruppen?

 

Dessutom ska du inte bry dig ett skit om feminismen. Sverige är såpass fritt att du kan utveckla en egen personlighet istället för att följa mansidealet vilket jag förmodar att du gör efter att jag läst din text.

 

Nej, grupperna berör inte mig, bryr mig inte så mycket, men det jag stör mig på att dom alltid ska hålla på att tjata om jämställdhet när det inte ens är så eller att dom vill att det blir så.

Och ang. tystnaden etc.. Det beror just på mansidealet! Man ska alltid verka tuff eller något, man ska verka hårdhänt, som om det inte fanns några problem i världen.

 

Jag går inte efter det idealet, men jag vet flera som gör det.

 

Skriv inte om grupperna om du inte bryr dig om dom då Och som jag sa; flickorna kanske bad om det, vill du ha en fråga om en. Och mansidealet, du följer ju det inte. Så vad gör det dig? Det är de som följer det som har sig själva att skylla. Om någon skulle bett mig att ändra mig på något sätt skulle jag såklart inte lyssnat på denne.

 

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.
Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra. Redigerat av FridayPanda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.

Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra.

 

Du verkar inte lyssna på mig. Jag sa om man får prata en och en så skulle de flesta killar öppna sig, in fact. Det du just nämnde att du inte tror att killar kan öppna sig för andra är en fördom. Bara för att nämna det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.

Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra.

 

Oftast är grupperna anordnad av skolan eller någon fritidssak, utan att flickorna har bett om det.

Och att jag inte följer det och att dom får skylla sig själv? Det är ett sånt j*vla uselt argument, det är som att om jag skulle se en människa hålla på och drunkna och säga "Äh, det är ju inte jag som ligger där, han får väl skylla sig själv för att han ramlat i" eller liknande.

Det är inte något man ändras till, det är något man är uppvuxen till, man lär sig av andra, man gör därefter, beror HELT på vilket sällskap man är i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.

Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra.

 

Du verkar inte lyssna på mig. Jag sa om man får prata en och en så skulle de flesta killar öppna sig, in fact. Det du just nämnde att du inte tror att killar kan öppna sig för andra är en fördom. Bara för att nämna det.

 

Klart killar kan öppna sig, vad jag menade var att jag tror det kommer att vara svårt om man var ett flertal killar som gick i samma skola som skulle diskutera tillsammans. Skrev lite fel där. Redigerat av FridayPanda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriv inte om grupperna om du inte bryr dig om dom då

Det var ett mycket dåligt argument. Om jag t.ex. inte är drabbad av krig så ska jag skita i allt krig som pågår?

 

Nej, utan; om du inte bryr dig om krigen, varför skriver du om dem då?

 

 

För att det intresserar en.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, utan; om du inte bryr dig om krigen, varför skriver du om dem då?

Om han säger att han inte bryr sig om dem men samtidigt diskuterar dem så tycker jag att det är självklart att "jag bryr mig inte om dem" betyder att de inte påverkar honom eller hans sätt att agera, men att han fortfarande inte tycker att det ska vara så de ska påverka någon. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...