Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Män och kvinnor är inte lika, men det innebär inte att fånerier som olika lön för män och kvinnor på samma arbetsplatser ska accepteras.

Det går dock för långt när man hoppar in på inkvotering eller liknande fjanterier för att verka mer korrekta i frågan. Anställning ska gå efter kompetens och INGET annat.

 

Varför envisas försvaret med att locka kvinnor? Ska kvinnor bli soldater? Inte för att det är så otänkbart, men de blir mycket mer sannolikt vårdare.

Män tål mer, har högre uthållighet och är mer resistant mot psykisk ansträngning (vanligtvis...), de passar bättre i ett försvar.

 

Så igen, olika.

Män passar bättre på fysiska arbeten, då de är naturligt starkare byggda, kvinnor mer omvårdnad, översikt, planering...

Och nej, exempel om atletiska kvinnor har ingen betydelse.

Och det är ju ganska självklart, men tydligen inte för många.

 

Männen har alltid varit krigarna, jägarna som har fixat maten när kvinnorna är hemma fixar maten och tar hand om barnen, för att barnen är viktigast. Barnen är föräldrarnas stolthet! Det är likadant i många kulturer, speciellt många arabiska kulturer, vilket bevisar att de ligger långt efter i utvecklingen. :rolleyes: (skämt och sido)

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Det är ingen större skillnad på könen. Möjligen på vissa hur de är som person. Eller killarna kanske är olika för att de bestämt att kvinnor inte är lika mycket värda.

/disagree

 

Vi är olika byggda för olika uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well :closedeyes:

 

Det är ganska självklart att kvinnor och män skall ha någorlunda lika rättigheter, vi får hoppas att vi får någon som tycker annorlunda. TechnoLover, vart är du?

Det är inte alls självklart. Många tycker att kvinnor inte ens ska få jobba. Gäller även mörkhyade, judar osv. fast det hör inte till denna diskussion.

 

Det är ingen större skillnad på könen. Möjligen på vissa hur de är som person. Eller killarna kanske är olika för att de bestämt att kvinnor inte är lika mycket värda.

/disagree

 

Vi är olika byggda för olika uppgifter.

 

Förstår inte vad du menar Mindtiwstah. Jag antar dock att du menar att män och kvinnor i över tonåren utvecklar till annorlunda muskelbyggnad.

 

Det är inte nedtryckade imfo, det är ren j*vla fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Män och kvinnor är inte lika, men det innebär inte att fånerier som olika lön för män och kvinnor på samma arbetsplatser ska accepteras.

Det går dock för långt när man hoppar in på inkvotering eller liknande fjanterier för att verka mer korrekta i frågan. Anställning ska gå efter kompetens och INGET annat.

 

Varför envisas försvaret med att locka kvinnor? Ska kvinnor bli soldater? Inte för att det är så otänkbart, men de blir mycket mer sannolikt vårdare.

Män tål mer, har högre uthållighet och är mer resistant mot psykisk ansträngning (vanligtvis...), de passar bättre i ett försvar.

 

Så igen, olika.

Män passar bättre på fysiska arbeten, då de är naturligt starkare byggda, kvinnor mer omvårdnad, översikt, planering...

Och nej, exempel om atletiska kvinnor har ingen betydelse.

 

Du har helt rätt i att anställning skall gå efter kompetens. Om tio personer skall anställas till försvaret, och det visar sig att 10 kvinnor är de mest lämpade, så skall man anställa dom. Är det 10 män, så anställs dom. Kön är irrelevant.

 

Att säga "män tål mer, har högre uthållighet etc etc" stämmer inte. Det framstår som att du är av åsikten att alla män är starkare och snabbare än alla kvinnor, vilket naturligtvis inte stämmer. Genomsnittsmannen är starkare än genomsnittskvinnan, men det finns fortfarande kvinnor som passar bäst som asfaltsläggare, och män som passar bäst som lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manen och kvinnan är olika därför behandlas de olika, om ni tittar tillbaka 500 år i tiden och tänker på deras olika roller då så hade kvinnan det förjävligt, men gnällde f*n inte för det. idag har vi det relativt jämnstält (om man jämför med för 500 år sedan iallafall) och de bara gnäller.

 

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manen och kvinnan är olika därför behandlas de olika, om ni tittar tillbaka 500 år i tiden och tänker på deras olika roller då så hade kvinnan det förjävligt, men gnällde f*n inte för det. idag har vi det relativt jämnstält (om man jämför med för 500 år sedan iallafall) och de bara gnäller.

Jag tror inte att kvinnor skulle gnälla om det inte fanns något att gnälla över. Men ibland går det över gränsen, t.ex. diskussionen om "Herr Gårman" skyltarna för ett tag sedan. Det var helt meningslöst.

 

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.
Varför göra något så ologiskt som de islamiska länderna redan gör?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

Varför göra något så ologiskt som de islamiska länderna redan gör?

 

Haha!!! Lol, det är ganska kul. Okej, ska jag bli sur nu? Nej. Men om du såg min kommentar förut... eller glöm det! Det var jättebra att jag bytte image. Ingen behöver veta förutom de jag hade lagt till som vänner. Men vem är TheQueen? Jag har inte lagt till henne! Jaha det är hon "The Whiner" eller vad ni kallar henne. Men jag kan säga att jag tycker det blivit bättre men det måste förbättras mer! Och det är bara en fråga som inte är så viktig men som jag stör mig till 1% på:

Varför säger man "Oj vad gullig HAN är" när man ser en katt på gatan? Det är 50% chans. Men, det behöver vi inte ta upp nu det kan vi ta om tjugo år när det blivit bättre jämställdhet och när man kan lösa de små knutarna. Men jag bryr mig inte. Inte än! Så vi behöver inte diskutera en tråd jag lade upp för över ett år sedan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha!!! Lol, det är ganska kul. Okej, ska jag bli sur nu? Nej. Men om du såg min kommentar förut... eller glöm det! Det var jättebra att jag bytte image. Ingen behöver veta förutom de jag hade lagt till som vänner. Men vem är TheQueen? Jag har inte lagt till henne! Jaha det är hon "The Whiner" eller vad ni kallar henne. Men jag kan säga att jag tycker det blivit bättre men det måste förbättras mer!

Förlåt, men vad i h*lvete har det med saken att göra? Det är nog bäst om du håller dig till ämnet. Redigerat av FridayPanda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...