Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.

Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra.

 

Oftast är grupperna anordnad av skolan eller någon fritidssak, utan att flickorna har bett om det.

Och att jag inte följer det och att dom får skylla sig själv? Det är ett sånt j*vla uselt argument, det är som att om jag skulle se en människa hålla på och drunkna och säga "Äh, det är ju inte jag som ligger där, han får väl skylla sig själv för att han ramlat i" eller liknande.

Det är inte något man ändras till, det är något man är uppvuxen till, man lär sig av andra, man gör därefter, beror HELT på vilket sällskap man är i.

 

Kvinnoidealet då? Nu för tiden måste tjejer vara absolut supersmala för att man räknas som "snygg" av majoriteten av killar. Men tror du jag följer det? Nej klar f*n att jag inte gör. Jag är en kurvigare tjej, och det har jag accepterat. Jag har accepterat att jag inte har lika bra förbränning som alla mina vänner, trots att jag är mycket mer aktiv än de flesta.

 

Ja och det är JAG som väljer att acceptera faktumet att jag inte kan bli jätte smal. Det är du som bestämmer om du vill följa mansidealet. Och då ska jag verkligen inte komma och lägga mig i och säga att du skall tycka något annat.

 

Det är ett sånt j*vla uselt argument, det är som att om jag skulle se en människa hålla på och drunkna och säga "Äh, det är ju inte jag som ligger där, han får väl skylla sig själv för att han ramlat i" eller liknande.
Personen som drunknar valde inte att ramla i och drunkna. Men en person som har valt att följa mansidealet har valt det själv. Skllnad,

 

Redigerat av FridayPanda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skaffar dom en grupp som man pratar en och en i skulle det nog dyka upp några killar.

Kanske det, men jag tror knappast killar vill prata om sina problem öppet med andra.

 

Oftast är grupperna anordnad av skolan eller någon fritidssak, utan att flickorna har bett om det.

Och att jag inte följer det och att dom får skylla sig själv? Det är ett sånt j*vla uselt argument, det är som att om jag skulle se en människa hålla på och drunkna och säga "Äh, det är ju inte jag som ligger där, han får väl skylla sig själv för att han ramlat i" eller liknande.

Det är inte något man ändras till, det är något man är uppvuxen till, man lär sig av andra, man gör därefter, beror HELT på vilket sällskap man är i.

 

Kvinnoidealet då? Nu för tiden måste tjejer vara absolut supersmala för att man räknas som "snygg" av majoriteten av killar. Men tror du jag följer det? Nej klar f*n att jag inte gör. Jag är en kurvigare tjej, och det har jag accepterat. Jag har accepterat att jag inte har lika bra förbränning som alla mina vänner, trots att jag är mycket mer aktiv än de flesta.

 

Ja och det är JAG som väljer att acceptera faktumet att jag inte kan bli jätte smal. Det är du som bestämmer om du vill följa mansidealet. Och då ska jag verkligen inte komma och lägga mig i och säga att du skall tycka något annat.

 

Det finns många tjejer som tycker om tjejerna lite kurvigare och med kött på benen, jag menar inte tjock men det är inte så att man ser skelettet. Det är ju självklart upp till dig att inte vara som alla andra, men även fast du är kurvigare så accepterar alla dina kompisar det, skulle jag tro? t.ex. en tjej i min skola är rätt överviktig, hon har många kompisar men många hatar henne pga. hennes stil, dvs. att hon är en jävligt kaxig tjej som tror way to much. Inte för att hon är kurvigare.

 

Män måste också hålla en viss form. Jag menar. Kvinnor gillar inte feta män. That's a fact. Sen vet jag inte om någon har en kruvish fetish på kvinnor sidan men jag har då inte sett något sånt, dvs. att man tänder på tjockare män.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många tjejer som tycker om tjejerna lite kurvigare och med kött på benen, jag menar inte tjock men det är inte så att man ser skelettet. Det är ju självklart upp till dig att inte vara som alla andra, men även fast du är kurvigare så accepterar alla dina kompisar det, skulle jag tro? t.ex. en tjej i min skola är rätt överviktig, hon har många kompisar men många hatar henne pga. hennes stil, dvs. att hon är en jävligt kaxig tjej som tror way to much. Inte för att hon är kurvigare.

 

Män måste också hålla en viss form. Jag menar. Kvinnor gillar inte feta män. That's a fact. Sen vet jag inte om någon har en kruvish fetish på kvinnor sidan men jag har då inte sett något sånt, dvs. att man tänder på tjockare män.

Ja, kompisar älskar en för personligheten. Men när det kommer till kärlek tänker många ofta på utseendet. Har hon snygg rumpa? Är hon söt? Har hon snygg kropp? Har hon snygga bröst? O.s.v. Klart detta inte bara förekommer inom kvinnor utan män har också dessa "krav".

 

Det finns män och kvinnor som tänder på överviktiga personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många tjejer som tycker om tjejerna lite kurvigare och med kött på benen, jag menar inte tjock men det är inte så att man ser skelettet. Det är ju självklart upp till dig att inte vara som alla andra, men även fast du är kurvigare så accepterar alla dina kompisar det, skulle jag tro? t.ex. en tjej i min skola är rätt överviktig, hon har många kompisar men många hatar henne pga. hennes stil, dvs. att hon är en jävligt kaxig tjej som tror way to much. Inte för att hon är kurvigare.

 

Män måste också hålla en viss form. Jag menar. Kvinnor gillar inte feta män. That's a fact. Sen vet jag inte om någon har en kruvish fetish på kvinnor sidan men jag har då inte sett något sånt, dvs. att man tänder på tjockare män.

Ja, kompisar älskar en för personligheten. Men när det kommer till kärlek tänker många ofta på utseendet. Har hon snygg rumpa? Är hon söt? Har hon snygg kropp? Har hon snygga bröst? O.s.v. Klart detta inte bara förekommer inom kvinnor utan män har också dessa "krav".

 

Det finns män och kvinnor som tänder på överviktiga personer.

 

Ja, men vad äro problemet? Om man missköter sin kropp så får man väl acceptera att man inte får dom snyggaste killarna/tjejerna i världen, har man dock bara otur med nån dålig fettförbränning som du nämnde att du hade så är det ju mest bara en peppning på att arbeta ännu hårdare för att gå ner några kilo, vill du dock inte ha den kroppen så finns det många killar som går tillräckligt mycket på insidan för att ignorera utsidan.

Samma sak för killar där. Det är bara att acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många tjejer som tycker om tjejerna lite kurvigare och med kött på benen, jag menar inte tjock men det är inte så att man ser skelettet. Det är ju självklart upp till dig att inte vara som alla andra, men även fast du är kurvigare så accepterar alla dina kompisar det, skulle jag tro? t.ex. en tjej i min skola är rätt överviktig, hon har många kompisar men många hatar henne pga. hennes stil, dvs. att hon är en jävligt kaxig tjej som tror way to much. Inte för att hon är kurvigare.

 

Män måste också hålla en viss form. Jag menar. Kvinnor gillar inte feta män. That's a fact. Sen vet jag inte om någon har en kruvish fetish på kvinnor sidan men jag har då inte sett något sånt, dvs. att man tänder på tjockare män.

Ja, kompisar älskar en för personligheten. Men när det kommer till kärlek tänker många ofta på utseendet. Har hon snygg rumpa? Är hon söt? Har hon snygg kropp? Har hon snygga bröst? O.s.v. Klart detta inte bara förekommer inom kvinnor utan män har också dessa "krav".

 

Det finns män och kvinnor som tänder på överviktiga personer.

 

Ja, utseendet spelar nog ganska stor roll i början av ett förhållande för en del, men att någon är söt är ju ganska relativt. Kommer inte ihåg vem som sa det, men jag tycker det stämmer väldigt bra faktiskt.

Du älskar inte någon för att hon är vacker, hon är är vacker för att du älskar henne.

Funkar ju självklart med andra könet, men ändå, you get the point. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En sak man bör tänka på vad gäller mansdominerade samhällen är att männen förlorar mycket på det också. Män har, om än kanske inte lika mycket, också krav på si som kan vara jobbiga att leva med. Av den anledningen skulle jag säga att det också ligger i männens intresse att göra samhället mer jämställt, det är alltså inte bara för kvinnornas skull och det handlar inte bara om att män får ge ifrån sig vissa rättigheter i förmån för kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak man bör tänka på vad gäller mansdominerade samhällen är att männen förlorar mycket på det också. Män har, om än kanske inte lika mycket, också krav på si som kan vara jobbiga att leva med. Av den anledningen skulle jag säga att det också ligger i männens intresse att göra samhället mer jämställt, det är alltså inte bara för kvinnornas skull och det handlar inte bara om att män får ge ifrån sig vissa rättigheter i förmån för kvinnor.

Ge nått exempel som skulle vara negativt? Jag skulle inte tycka att ha högre lön är jobbigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

ännu en som inte vet skillnaden mellan jämlikhet och jämställdhet. jämlikhet är otänkbart i ett kapitalistiskt samhälle.

Och vem har sagt att hans åsikter grundas i det kapitalistiska systemet?

 

Haha!!! Lol, det är ganska kul. Okej, ska jag bli sur nu? Nej. Men om du såg min kommentar förut... eller glöm det! Det var jättebra att jag bytte image. Ingen behöver veta förutom de jag hade lagt till som vänner. Men vem är TheQueen? Jag har inte lagt till henne! Jaha det är hon "The Whiner" eller vad ni kallar henne. Men jag kan säga att jag tycker det blivit bättre men det måste förbättras mer!

Hahahaha vafan?

 

Och det är bara en fråga som inte är så viktig men som jag stör mig till 1% på:

Varför säger man "Oj vad gullig HAN är" när man ser en katt på gatan?

För att det svenska språket är mansdominerat, det är inte en fråga om jämställdhet utan snarare så det helt enkelt är p.g.a hur samhället har sett ut tidigare. Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att det svenska språket är mansdominerat, det är inte en fråga om jämställdhet utan snarare så det helt enkelt är p.g.a hur samhället har sett ut tidigare.

Klockan är hon. Båtar är hon. Människorasen är hon.Tror att flygplan är hon också.

 

Tror snarare att hon/han om katter som springer omkring beror på vana. Jag kan inte dra mig till minnes att jag alltid säger det ena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Klockan är hon. Båtar är hon. Människorasen är hon.Tror att flygplan är hon också.

Ja? Bara för att femininum används ibland i det svenska språket betyder det inte att det inte är mansdominerat..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...