Garone Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Jag tycker man inte borde införa dödsstraff, verkligen inte. Det är fel att ta nåns liv. Runt 1600-talet var den vanligaste dödsorsaken avrättning / dödsstraff. Här är olika sätt på 1600-talet som man härligt nog inte har kvar: Pressande till döds: 1426 beskrivs ett fall av detta straff. Man lade den dödsdömde på ett stengolv, lade sedan på en dörr, och efter det ställde sig så många kraftiga män sig på dörren för att kväva offret, och även krossa bröstkorgen på denne. Detta blev känt som det långa och hårda straffet, då man började med att långsamt öka tyngden på dörren över offret. Rådbråkning / Stegling: Du som hädat på 1600-talet bands fast på ett liggande vagnshjul, och bödeln började sakta men säkert krossa dina lemmar utifrån och inåt. man började alltså med fötter / händer och jobbade sig sakta inåt, och det var en sport att få den dömde att leva så länge som möjligt. Huvudet lämnades alltså ifred, så till sist var det en mosad kropp och ett skrikande huvud då man hissade upp hjulet för allmän beskådan. Rista blodsörn: Praktiserades mest under vikingatiden, metoden gick ut på att ta av offret kläderna på överkroppen, och sedan med vass kniv skära två djupa jack ganska långt upp på ryggen, och med händerna rycka fram lungorna så att det såg ut som "vingar". Det tog en stund att dö på det sättet med. Det måste ha varit oerhört plågsamt. Delning i två halvor: Praktiserades av perserna och judarna långt tillbaka i historien, jag tar med detta, tack vare att det är en spektakulär, och grym metod. Schweizergardet använde också denna metod senare i tiden under en period. Den orientaliska metoden gick ut på att sakta dela personen på mitten, genom att skära av midjan, medans schweizergardet var aningens mer raffinerade, de spikade ihop en kista, lade i offret, spikade på locket, och sågade helt enkelt från fotdelen och uppemot huvudet. Sen var det ju hängning, ihjälrökning, huvudkrossning, sträckbräda, vertikal sågning osv. :) Fyfan! Usch, jag sitter här och ryser när jag jag skriver detta, efter jag läste det där. Jag får spyattacker nu, seriöst, jag får det. Jag är jävligt glad att vi inte har sådana där metoder nu för tiden, då är jag hellre glad och stolen (d.v.s elektriska stolen) eller en spruta, som går snabbt och säkert. Ingen, oavsett vad man gjort, förtjänas att bli straffad på något av de där sätten du nämde. Aldrig sett Den gröna milen? Offtopic: Jag minns när jag var 5 år och såg den, jag tyckte mest den var sorglig då :( Ontopic: Jag tror att sveriges fängelser idag räcker faktiskt, för någon som är emot sveriges fängelser status länka gärna någon typ av nyhetsartikel, med någon som är en mördare och har varit i ett svenskt fängelse och sen mördat igen. Men dåligt nog är att dem inte satsar tillräckligt med pengar på skolmaten, det är väl sånt man får ta. Och JA dödstraff är väl fel då. Men håller med Deezen, könstympning för pedofiler OSV OSV. Tortyr är ju för i helvete ännu värre än dödsstraff! Vet du ens vad du talar om? ( Är f.ö rätt så säker på att Dezen skämtade, men han har ju alltid varit något av en sadist. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Tycker det är rätt så bra. Om (nu tar jag ett exempel) din syster hade blivit våldtagen skulle inte du vilja att den skyldiga blev könsstympad då? Redigerat 12 Juli 2009 av Cakeguy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Nej, varför det? Skulle det på något sätt göra saken bättre? Blir våldtäkten ogjord? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 13 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 (redigerat) Så du skulle inte vilja det värsta för den skyldiga? Hellre det än att denne personen sitter i fängelse i 5 år och sen är fri igen att göra vad han satt inne för (vet inte om man sitter inne i 5 år när man är skyldig för våldtäkt då men ändå) det skulle inte jag vilja. Redigerat 13 Juli 2009 av Cakeguy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Så du skulle inte vilja det värsta för den skyldiga? Hellre det än att denne personen sitter i fängelse i 5 år och sen är fri igen att göra vad han satt inne för (vet inte om man sitter inne i 5 år när man är skyldig för våldtäkt då men ändå) det skulle inte jag vilja. Hur vet du att han kommer göra det igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 13 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Hur vet du att han inte kommer göra det igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 (redigerat) Hur vet du att han inte kommer göra det igen?men bra, varför inte kastrera alla män vid födseln för att de KAN våldta i framtiden. i förebyggande syfte naturligtvis. Redigerat 15 Juli 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 (redigerat) Nej, jag tycker vi dödar alla i hela världen istället. Då försvinner alla problem :) Redigerat 15 Juli 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Införa dödsstraff? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Införa dödsstraff? Ja.Argument? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Införa dödsstraff? Ja.Argument? :rolleyes: Han är en negativ idiot. Han behöver inget argument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Införa dödsstraff? Ja. Argument? :rolleyes: Han är en negativ idiot. Han behöver inget argument. Jag behöver inga argument för att visa min överlägsenhet, men visst. Okej, låt oss säga att det finns en person A. Person A våldtar och styckmördar Person B. Borde Person A få livstid (lol), vilket antingen innebär x antal år eller är det faktiskt livstid? Vad det än är slösas en massa pengar på att mata och ta hand om Person A. Samma Person A som har våldtagit och styckmördat någon. Borde vi ösa ut pengar på en sådan person tills han dör i fängelset eller blir frisläppt och våldtar och styckmördar en Person C? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.