Hoppa till innehåll

Jävla Iranier

Laserturk

Rekommendera inlägg

• Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Inte alls, när jag sa för första gången att jag var ateist till mina nära och kära så slutade kanske hälften av alla jag känner prata med mig, några var till och med släktingar.

Faktumet att du har efterblivna nära och kära är inte relevant i sammanhanget. Det ÄR jävligt lätt för de allra flesta att sitta i trygga väst och kritisera religion, eftersom man inte behöver det stöd som den ger många.

Var försiktig med vad du säger, gör inte detta personligt.

Mina "nära och kära" är inte efterblivna, dom tror bara på Gud.

Jag kritiserar inte religion, men jag skyller på religion. Jag har respekt till vad folk tror på och vem dom tror på, men när det förstör mitt land så blir jag sur.

Slutar prata med dig bara för att du är ateist?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryssfemma, abort är inte något dåligt, det är en rättighet alla kvinnor bör ha.

I vilket fall, vet inte hur jag ska hantera tråden, vill inte att massa hets mot folkgrupp sprids. Ni får ha kvar tråden om det inte blir en hattråd mot muslimer eller iranier, långt ifrån alla är för sånt som hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte alls, när jag sa för första gången att jag var ateist till mina nära och kära så slutade kanske hälften av alla jag känner prata med mig, några var till och med släktingar.

Faktumet att du har efterblivna nära och kära är inte relevant i sammanhanget. Det ÄR jävligt lätt för de allra flesta att sitta i trygga väst och kritisera religion, eftersom man inte behöver det stöd som den ger många.

Var försiktig med vad du säger, gör inte detta personligt.

Mina "nära och kära" är inte efterblivna, dom tror bara på Gud.

Jag kritiserar inte religion, men jag skyller på religion. Jag har respekt till vad folk tror på och vem dom tror på, men när det förstör mitt land så blir jag sur.

Slutar prata med dig bara för att du är ateist?

Tyvärr. :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det är oerhört svårt för oss som bor i väst att uttala oss om vad som egentligen händer i öst. Det vi ser och hör är ju dom dåliga sakerna. Dock så när man hör intervjuer och händelser så är det väldigt lätt att bli upprör och döma ut iranier/muslimer/irakier/osv. Jag tittade på någon dokumentär för någon månad sen om muslimerna i öst. Dom intervjuade random folk, och tyvärr måste jag medge att dom flesta verkade vara riktiga smartskaft(inte). Nu är jag inte säker på att detta var just i Iran, men kan tänka mig att det är lite samma stuk på alla landen i den remsan.

-"Vad tänker ni civilpersoner om amerikanernas intrång i landet?"

-"Vi gör inget utom att be. Vi ber att Gud ska förstöra dom i deras eget land, inte här. Att deras land ska krossas och deras barn ska hängas."

Jag blev helt paff av den intervjun. Jag trodde inte att läget var så illa. Folk verkar vara rejält hjärntvättade där borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men även den kunskapen vägrar de ju erkänna eftersom att de tror blint på religionen, att det är dom som lever rätt och moraliskt och att alla andra är syndare och hädare som ska brinna i helvetet. Att ett samhälle utan Gud skulle vara ett samhälle utan moral och att vi skulle gå under utan religion. Det är såna tankar som har indoktrinerats i dom och alla som inte håller med är ett hot mot deras idyll. De vägrar ju acceptera någonting annat än Gud, paradiset och helvetet som sanning och försvarar den med aggressivitet och ologiska argument.

Givetvis, men de föds ju inte förnekande, utan det är något de lär sig (alt. indoktrineras). I vilket fall så har de bristande kunskap om situationen i världen och verkligheten.

@ Ryssfemman: Religionen är i detta fall en stark bidragande faktor, det går inte att förneka. I västvärlden (som inte har något som helst med tråden att göra och som jag inte tänker fördjupa mig på) finns många problem och andra bidragande faktorer till dem.

Hur kan det vara regeringens fel? de har också regler de måste spela efter, vi lever i ett samhälle (på globalt plan i alla länder) där vi har lyckats ge samhällsetablissemanget i sig själv ett eget liv och där människor styrs och korrigeras helt utan att någon människa aktivt tar dessa beslut. Alla världens regeringar är företag som drivs av de exakt samma mekanismer som alla andra företag, ska du klaga på Irans regering kan du lika gärna klaga på macdonalds eller Knuts korvkiosk.

@ CHORDAZBA: Nähä, skit i att ge mig ett exempel då. :D

Jag förstår inte hur man kan blanda in religion när det är så att i Islam så har du inte rätt att ta någon annans liv så länge det är till självförsvar. Otrohetskonsekvenser väntar i livet efter, inte i denna enligt Islam.

Det är inte ovanligt att i väst så händer det att män ofta misshandlar sina fruar också när dem har någon nära

kontakt med en annan man.

Btw, Guggo's inlägg ovanför mitt är värd att tänka på.

Ja, men det är väldigt lätt att vända och vrida på vissa saker.

I Islam får du inte ta någon annans liv, men gäller det att skydda din familj, dig själv eller dem du älskar mot hemska personer så har du en rätt att göra det.

Xade, det är just det jag pratar om. Visst ja kvinnor har en rättighet, men abort innebär att kvinnan vart korkad och vart ute för länge och druckit sig full sedan legat med någon oskyddad. Någon kille har våldtagit henne (där är rätten till abort.). Men det finns en punkt där, våldtäkterna är sjukt mycket högre i väst än vad den är i öst, jag pratar om mellanöstern nu, sen kan ni skita i och ta exempel som Afghanistan om vad dem gör med kvinnor. Det är anarki i Afghanistan inget annat.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Islam får du inte ta någon annans liv, men gäller det att skydda din familj, dig själv eller dem du älskar mot hemska personer så har du en rätt att göra det.

1. Vad är definitionen av "familj"

2. Hur vet man att en person verkligen älskar den som han(/hon) försvarar?

3. vad är en "hemsk person"?

4. Vad innefattar "skydda"?

Dessutom så är det extremt sällan (om någonsin) som det finns ett absolut behov av att döda en annan människa, hämnar man i någon form av närstrid finns det alltid öppning att slå angriparen/whatever medvetslös.

Att få sin hustru dödad för att hon har varit otrogen känns inte som något slags "skydd av familj/de man älskar".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37 till det sista du nämnde, du sa det själv, det har inget med Islam att göra. Bara för att det sker våldtäkter varje dag i Sverige ska jag klassa det som svensk kultur?

1. Familj är en grupp som du levt igenom ditt liv med, kan vara ett adopterat barn som blivit omhändertaget på ett bra sätt, det där är familjen.

2. Det vet du aldrig, men man har rätt att försvara om man uppfattar dem som svaga mot en högre styrka.

3. Sionister (jag är inte anti-semit), terrorister som säger sig strida för Gud men täcker sitt ansikte, hela syftet förstörs, våldtäktsmän och då menar jag våldtäktsmän, inte en kvinna som ångrat sig eller att deras moralföräldrar anmält. M.m, alla har sin definition på hemska människor.

4. Skydda det som betyder för dig. Ditt hem, din familj, dina vänner m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37 till det sista du nämnde, du sa det själv, det har inget med Islam att göra. Bara för att det sker våldtäkter varje dag i Sverige ska jag klassa det som svensk kultur?

Jag säger inte att det står "Du skola stena kärringjävlar som du tror horar runt med andra" i koranen, jag har aldrig läst boken, däremot ÄR religion (och i detta fallet islam) en bidragande faktor till att sådant här händer, om du vill veta varför jag anser att det är det så kolla mina inlägg i tråden. (gör det en gång till om du känner att du redan har gjort det innan du svarar på detta)

1. Familj är en grupp som du levt igenom ditt liv med, kan vara ett adopterat barn som blivit omhändertaget på ett bra sätt, det där är familjen.

2. Det vet du aldrig, men man har rätt att försvara om man uppfattar dem som svaga mot en högre styrka.

3. Sionister (jag är inte anti-semit), terrorister som säger sig strida för Gud men täcker sitt ansikte, hela syftet förstörs, våldtäktsmän och då menar jag våldtäktsmän, inte en kvinna som ångrat sig eller att deras moralföräldrar anmält. M.m, alla har sin definition på hemska människor.

4. Skydda det som betyder för dig. Ditt hem, din familj, dina vänner m.m.

ungefär som jag misstänkte, rätt vaga definitioner, så det är inte så svårt att vrida, vända, tolka och spegla det där för att kunna hugga ner vem som helst när som helst och göra det "moraliskt rätt".

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...