Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna

Mezox

Rekommendera inlägg

Det är nog sant, synd bara att SD inte bara vill begränsa invandring utan även "bevara sveriges kultur" vilket i praktiken innebär att desto längre något funnits i sverige desto mer svenskt är det och desto mer värt blir det. Jag tror inte SDs väljare att invandrarfientliga, de flesta är nog bara missnöjda och dåligt insatta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu bryr jag mig inte om SD.. men all politik är baserad på lögner från alla håll, så har det ju alltid varit.

Skulle själv ha svarat på frågan att de enda insatta är folk med mer extrema åsikter, dvs de som röstar på partier med bara några hundra eller tusentals röster.

Självklart finns det många insatta som röstar på de större etablerade partierna men jag tror knappast den siffran skiljer sig gentemot siffrorna för SD.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Om man har gått på deras ekonomiska politik (vilket folk som faktiskt kan räkna har upptäckt är helt baserad på felaktiga antaganden/rena påhitt), och deras det mesta statistik rörande brott/invandring (som inte heller stämmer), då kan man inte vara särskilt insatt.

Röstar man på dom bara för att "ööh massa invandrare kommer hit och snor våra jobb :angry: " då är man inte heller särskilt insatt.

Det är som att säga att man är insatt i hockey och tro att pucken är grön och gjord av frigolit.

Edit: Jag skulle ta upp fler exempel, men SD har inte mycket mer politik än så.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte gått in särskilt djupgående i deras skuggbudget eller deras statistik rörande brott/invandring (tänker därför inte försvara SD på något sätt), men... att media driver en hatkampanj mot SD är inte något särskilt nytt. Att man då ger en liten slant till någon forskare för att han ska gå ut i media och säga att allt är räknat fel är ingen omöjlighet, dock bara spekulationer.

Vi har ju bara 1400 kriminella invandrare i landet enligt Christian Ohlsson, tror du att det är sant eller är det mer/mindre?

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men... att media driver en hatkampanj mot SD är inte något särskilt nytt. Att man då ger en liten slant till någon forskare för att han ska gå ut i media och säga att allt är räknat fel är ingen omöjlighet, dock bara spekulationer.

Vem som helst kan ju ta reda på det här. I SDs budget är 1+1=3

"PK-media bara ljuger" är ett svagt argument. Även om det gärna används av SD-anhängare. Att anklaga media för lögn är mycket lättare än att inse bristerna hos sitt parti.

Vi har ju bara 1400 kriminella invandrare i landet enligt Christian Ohlsson, tror du att det är sant eller är det mer/mindre?

...va? Vad har det med saken att göra och när sa han det?

(Mer)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart att media har påverkat vissa mindre insatta att inte rösta SD och att därför folk som inte bryr sig så mycket om politik röstar även på andra partier. Poängen här var att SD har en högre frekvens av politiskt oinsatta än andra partier- tror vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja okej då, eller så länge det inte finns någon forskning om hur mycket insatta folk är i deras politiska val så vet man ju inte :)

Nej Guggo, jag är inget fan av SD men jag tycker invandringsfrågan bör diskuteras mer, finns inget parti som jag känner förtroende för just nu iaf. Hade det varit val idag och jag hade varit över 18 hade jag nog avstått från att rösta.

eller jag kanske hade lagt min röst på aktiv demokrati. :P

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja okej då, eller så länge det inte finns någon forskning om hur mycket insatta folk är i deras politiska val så vet man ju inte :)

Nej Guggo, jag är inget fan av SD men jag tycker invandringsfrågan bör diskuteras mer, finns inget parti som jag känner förtroende för just nu iaf. Hade det varit val idag och jag hade varit över 18 hade jag nog avstått från att rösta.

eller jag kanske hade lagt min röst på aktiv demokrati. :P

Anledningen varför inget parti vågar ta upp invandrarpolitiken är för att man likväl som SD blir kallade rasister. Nu sympatiserar jag dock inte med Sverigedemokraterna men jag tycker att dom ska ha kudos för att dom vågade ta upp frågan över huvudtaget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det finns många brister i integrationen i Sverige.

Frågan är bara om SD verkligen underlättar för någon lösning av problemen. Det som de har gjort är ju att lägga beslag på den misslyckade invandringspolitiken och koppla samman den med massa dåliga och kanske rasistiska idéer. Så nu kan ju inte de andra partierna ens nämna frågan utan att bli anklagade för att stödja SDs politik. Himla korkat alltihop...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...