Layton Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Varför inte?I min skola har vi flera skolböcker där det står falsk fakta osv i.Hur vet du det? Skolböckerna innehåller inte den information som finns tillgänglig idag om cannabis, utan mycket av det är samma som sagts i media de senaste 30-40 åren.Hur vet du det? Varför skulle fler börja använda Cannabis? Cannabis skulle kanske uppnå samma användningsutbredning som tobak, då rökning är skadligt oavsett vad man röker eftersom du röker upp en "cigarett" som består av papper eller liknande. Så det är föga troligt att i stort sätt alla skulle använda cannabis så som alkohol brukas idag. Om kanske 200-300 år då värderingar har svängt skulle det kunna vara mycket mer utbrett. De negativa alkoholkostnaderna är för Sverige 20,3 miljarder kronor årligen. Att cannabis skulle komma upp i en större siffra är inte troligt då det inte är alls lika våldsframkallande. Notis: Jag är varken förespråkare av lagar eller droger, jag bara pekar ut bristerna i ditt resonemang.Du missförstår mig, jag tror inte att cannabis skulle komma upp i en större siffra än alkohol, men om man tilät cannabis så skulle det användas mer. Alltså mer än vad det gjorde förut när det var olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Hur vet du det?Därför att jag har sett vad som står i böckerna och väldigt lite av det är sant, resten är samma lögner som spridits i decennium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Varför inte?I min skola har vi flera skolböcker där det står falsk fakta osv i.Samma här.Gäller inte bara det som handlar om droger utan även annat.Speciellt historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Samma här.Gäller inte bara det som handlar om droger utan även annat.Speciellt historia.Lite off topic, men jag blev nyfiken. Vad är det som står fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 (redigerat) Hur vet du det?För jag kan räkna, jag kan datorer. EDIT: Om det står (t.ex.) 1+1=3 så betyder det ju inte att det är rätt.Jag har fått rätta min lärare några gånger också. EDIT2: Hur vet du att det står rätt fakta? Redigerat 14 Augusti 2011 av Kaktuskun Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 (redigerat) Jag tror ni har blandat ihop tryckfel med faktafel. Jag menar, fel i facit är knappast något att bli upprörd över. Redigerat 14 Augusti 2011 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Jag tror ni har blandat ihop tryckfel med faktafel. Jag menar, fel i facit är knappast något att bli upprörd över.Ja, det är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 14 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2011 Du missförstår mig, jag tror inte att cannabis skulle komma upp i en större siffra än alkohol, men om man tilät cannabis så skulle det användas mer. Alltså mer än vad det gjorde förut när det var olagligt.Ja, men kan det ersätta alkoholen till stor del är väl det inget negativt? Visst, jag tycker inte att cannabis är jättebra eftersom det är beroendeframkallande, till viss del depressionsskapande och sänker hjärnan mottaglighet av serotonin. Men om det kan åtminstone kan ersätta alkohol så är det ett steg i rätt riktning, även om jag helst ser att inget av dem används. Men vår lilla siddiskussion gällde just huruvida man ska alkohol ska hållas lagligt istället för cannabis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Ja, men kan det ersätta alkoholen till stor del är väl det inget negativt? Visst, jag tycker inte att cannabis är jättebra eftersom det är beroendeframkallande, till viss del depressionsskapande och sänker hjärnan mottaglighet av serotonin. Men om det kan åtminstone kan ersätta alkohol så är det ett steg i rätt riktning, även om jag helst ser att inget av dem används. Men vår lilla siddiskussion gällde just huruvida man ska alkohol ska hållas lagligt istället för cannabis.Hmm, kanske, men jag tror att det är bra som det är ändå. Alkohol är ju helt okej i små mängder, det borde kanske förbjudas och så, men jag tycke inte vi ska byta det´mot cannabis. Vi har redan tobak, liksom om man tänker på rökningen, alltså. EDIT2: Hur vet du att det står rätt fakta?Det vet jag inte.Tycker bara att det är konstigt när du säger att det står fel i skolböckerna, då kan det ju lika gärna vara fel i andra källor som du och andra här använder sig av? EDIT2: Hur vet du att det står rätt fakta?Det vet jag inte.Tycker bara att det är konstigt när du säger att det står fel i skolböckerna, då kan det ju lika gärna vara fel i andra källor som du och andra här använder sig av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Det vet jag inte.Tycker bara att det är konstigt när du säger att det står fel i skolböckerna, då kan det ju lika gärna vara fel i andra källor som du och andra här använder sig av?Självklart, men 10 sidor med samma fakta litar jag mer på än en bok med annan fakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Alkohol är ju helt okej i små mängderPrecis som med allting annat då. Vatten är giftigt i för stora mängder, vi måste förbjuda det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 (redigerat) Hmm, kanske, men jag tror att det är bra som det är ändå. Alkohol är ju helt okej i små mängder, det borde kanske förbjudas och så, men jag tycke inte vi ska byta det´mot cannabis. Vi har redan tobak, liksom om man tänker på rökningen, alltså.Är alkohol ok i små mängder? Det har jag svårt att tro eftersom nedbrytningsprocessen är den samma oavsett mängd, men jag antar att du har läst mer om kemi och fysiologi än jag eller att du har någon spetskompetens inom alkoholnedbrytning, care to share? Jag tycker inte heller vi ska "byta" alkohol mot cannabis men det är ett mindre dåligt alternativ än att ha kvar det så som det är idag. Redigerat 15 Augusti 2011 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.