Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag accepterar att människor är homosexuella, att en man skall kunna ha sexuella känslor för en annan man samt att en kvinna skall kunna ha sexuella känslor för en kvinna. Men jag tycker inte att det är normalt. Kvinnans kropp är formad så att en man skall kunna göra den gravid. Samlag, är anpassat för man och kvinna. En man kan inte göra en annan man gravid, och en kvinna kan inte göra en kvinna gravid. Jag blir inte äcklad när jag ser två män eller två kvinnor kyssas på stan, jag är inte homofob. Om man tänker förnuftigt är det självklart att det är något sorts fel. En mutation av något slag. Lika vanligt som en allergi mot jordnötter eller kanske laktosintolerans. Mutation låter väldigt, väldigt överdrivet men jag finner inte något bättre ord. Inte genetik-relaterat, snarare hjärnrelaterat.

 

Giftermål har jag inget större problem med i och med att jag anser att det endast är ett papper där det står: "Vi är lite mer seriösa än de flesta". Jag har ångrat mig lite när det gäller adoption för homosexuella. Så länge det inte medför något problem för barnets uppväxt tycker jag det är acceptabelt, men i dagens samhälle finns det en väldigt stor chans att barnet skulle bli mobbat för sina föräldrar. Jag menar herregud, jag har varit med om när klasskamrater blir retade för av en sak som att pappan stack när han/hon var liten eller att pappan satt i rullstol. Människor är korkade, speciellt småbarn. Det kanske är dags att göra det vanligare med adoption för homosexuella. Problemet är att vi har religionerna som inte tycker om det, samt de trångsynta politikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte att det är något fel på homosexualitet.

De kan gifta sig om de vill men det skulle nog inte funka att 2 pappor eller 2 mammor har ett barn.

Det skulle bli knas för ungen. Men vem vet, kanske kommer folk i framtiden att ha 2 mammor eller pappor? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte att det är något fel på homosexualitet.

De kan gifta sig om de vill men det skulle nog inte funka att 2 pappor eller 2 mammor har ett barn.

Det skulle bli knas för ungen. Men vem vet, kanske kommer folk i framtiden att ha 2 mammor eller pappor? :blink:

 

Vad är knaset? Vad är problemet? Vad är felet? Man blir inte en sämre förälder beroende på sin sexualitet. Skulle man vara sämre på att ta hand om barnet om man är homosexuell? Skulle man ha sämre koll, sämre ekonomi, sämre ansvarskänsla, mindre kärlek?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser inte att det är något fel på homosexualitet.

De kan gifta sig om de vill men det skulle nog inte funka att 2 pappor eller 2 mammor har ett barn.

Det skulle bli knas för ungen. Men vem vet, kanske kommer folk i framtiden att ha 2 mammor eller pappor? :blink:

 

Vad är knaset? Vad är problemet? Vad är felet? Man blir inte en sämre förälder beroende på sin sexualitet. Skulle man vara sämre på att ta hand om barnet om man är homosexuell? Skulle man ha sämre koll, sämre ekonomi, sämre ansvarskänsla, mindre kärlek?

 

Sämre förälder, antagligen inte, vet inte hur det skulle vara en faktor.

Ändrar inte det faktum att barnet antagligen skulle bli mobbat av omgivningen.

 

Vad ska man säga egentligen, homosexualitet är ... ... ... vad? Oavsett vad så kommer man inte ifrån att homosexualitet bryter mot naturen med fortplantning.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homosexualiteten kan inte vara gentik-relaterat (det borde vi ha kommit fram till nu).

Om man tänker på arv och miljö, så ställer man sig kanske frågan: Är homosexualitet arv?

Svaret på det är nej, för homosexualitet kan inte vara arv, för då skulle ens pappa eller mamma vara homosexualitet. Det är miljö, hur vi blir vid födseln. Något under graviditeten "slår slint" om man ska säga så.

Många tycker inte om homosexualitet, varav jag är en av de, men det betyder inte att jag inte rekspekterar om någon är homosexuell. Jag respekterar det och ser egentligen inget fel med att homosexuella ska få adoptera.

 

En negativ faktor är ju att barnet KAN bli mobbat av andra barn som tror de är bättre än barnet med homosexuella föräldrar och det kan ge barnet men för livet.

 

Hursomhelst, jag är väldigt skeptisk när det gäller homosexuellas rätt att gifta sig. Jag tycker inte att de borde gå så långt att de till och med kan gifta sig med varandra. Ifall det blir känt bland sådant folk som inte viker sig för att sprida ryktet vidare, så kanske barnet till dem nyligen gifta homosexuella föräldrarna blir ännu mer mentalt rubbad.

 

Är det verkligen det vi vill? Okej för homosexualitet, visst, men det är inte okej för dem att gifta sig eller skaffa barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homosexualiteten kan inte vara gentik-relaterat (det borde vi ha kommit fram till nu).

Om man tänker på arv och miljö, så ställer man sig kanske frågan: Är homosexualitet arv?

Svaret på det är nej, för homosexualitet kan inte vara arv, för då skulle ens pappa eller mamma vara homosexualitet. Det är miljö, hur vi blir vid födseln. Något under graviditeten "slår slint" om man ska säga så.

Många tycker inte om homosexualitet, varav jag är en av de, men det betyder inte att jag inte rekspekterar om någon är homosexuell. Jag respekterar det och ser egentligen inget fel med att homosexuella ska få adoptera.

 

En negativ faktor är ju att barnet KAN bli mobbat av andra barn som tror de är bättre än barnet med homosexuella föräldrar och det kan ge barnet men för livet.

 

Hursomhelst, jag är väldigt skeptisk när det gäller homosexuellas rätt att gifta sig. Jag tycker inte att de borde gå så långt att de till och med kan gifta sig med varandra. Ifall det blir känt bland sådant folk som inte viker sig för att sprida ryktet vidare, så kanske barnet till dem nyligen gifta homosexuella föräldrarna blir ännu mer mentalt rubbad.

 

Är det verkligen det vi vill? Okej för homosexualitet, visst, men det är inte okej för dem att gifta sig eller skaffa barn.

Barnet KAN bli mobbat, precis som miljontals barn mobbas dagligen för helt andra anledningar också. Vi ska inte ge oss på offren och säga att det är deras fel, utan istället arbeta med skolorna och staten för att se till att de som mobbar lägger av. Och jag kan helt och hållet tänka mig att homosexualitet är något som "slår slint" under graviditeten, precis som Downs syndrom eller vad det nu kan tänkas vara. Det viktiga är ju att folk förstår att det inte är ett val som homosexuella gör, och att det inte är något de kan ändra på.

 

Ska barnet bli mentalt rubbad för att föräldrarna är gifta? Nu förstår jag inte alls hur du tänker. Att föräldrarna är gifta ger ju en hel rad med statliga förmåner för paret, och det ger även ännu en bild till barnet att "Detta är okej i vårat samhälle". Tänk om barnet skulle växa upp och undra varför hans eller hennes föräldrar inte är gifta som alla andra barns föräldrar är?

 

Jag förstår inte alls problemet med folk idag. Kanske är jag före min tid eller rent av sinnessjuk for all I care, men en persons sexuella läggning är som sagt bara en Sexuell Läggning, och inget som utgör personens identitet. Är det en, två eller varför inte tre personer som KAN se till att ge barnet en trygg och skyddad uppväxt, ja då tycker jag att det är helt självklart att de ska få adoptera.

 

Kärnfamilj.. pfft. Människan är en sådan underlig ras..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Barnet KAN bli mobbat, precis som miljontals barn mobbas dagligen för helt andra anledningar också. Vi ska inte ge oss på offren och säga att det är deras fel, utan istället arbeta med skolorna och staten för att se till att de som mobbar lägger av. Och jag kan helt och hållet tänka mig att homosexualitet är något som "slår slint" under graviditeten, precis som Downs syndrom eller vad det nu kan tänkas vara. Det viktiga är ju att folk förstår att det inte är ett val som homosexuella gör, och att det inte är något de kan ändra på.

 

Ska barnet bli mentalt rubbad för att föräldrarna är gifta? Nu förstår jag inte alls hur du tänker. Att föräldrarna är gifta ger ju en hel rad med statliga förmåner för paret, och det ger även ännu en bild till barnet att "Detta är okej i vårat samhälle". Tänk om barnet skulle växa upp och undra varför hans eller hennes föräldrar inte är gifta som alla andra barns föräldrar är?

 

Jag förstår inte alls problemet med folk idag. Kanske är jag före min tid eller rent av sinnessjuk for all I care, men en persons sexuella läggning är som sagt bara en Sexuell Läggning, och inget som utgör personens identitet. Är det en, två eller varför inte tre personer som KAN se till att ge barnet en trygg och skyddad uppväxt, ja då tycker jag att det är helt självklart att de ska få adoptera.

 

Kärnfamilj.. pfft. Människan är en sådan underlig ras..

Okej, jag var nog lite otydlig. Det jag menar är att barn kan bli väldigt mobbade för en sådan sak som att deras föräldrar är homosexuella. Det kan få följden att barnen blir mentalt rubbad, få svåra men för livet. Min följdfråga på det är: är det värt att låta homosexuella få skaffa barn om en sådan sak som mobbing kan ske? Förstår du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Barnet KAN bli mobbat, precis som miljontals barn mobbas dagligen för helt andra anledningar också. Vi ska inte ge oss på offren och säga att det är deras fel, utan istället arbeta med skolorna och staten för att se till att de som mobbar lägger av. Och jag kan helt och hållet tänka mig att homosexualitet är något som "slår slint" under graviditeten, precis som Downs syndrom eller vad det nu kan tänkas vara. Det viktiga är ju att folk förstår att det inte är ett val som homosexuella gör, och att det inte är något de kan ändra på.

 

Ska barnet bli mentalt rubbad för att föräldrarna är gifta? Nu förstår jag inte alls hur du tänker. Att föräldrarna är gifta ger ju en hel rad med statliga förmåner för paret, och det ger även ännu en bild till barnet att "Detta är okej i vårat samhälle". Tänk om barnet skulle växa upp och undra varför hans eller hennes föräldrar inte är gifta som alla andra barns föräldrar är?

 

Jag förstår inte alls problemet med folk idag. Kanske är jag före min tid eller rent av sinnessjuk for all I care, men en persons sexuella läggning är som sagt bara en Sexuell Läggning, och inget som utgör personens identitet. Är det en, två eller varför inte tre personer som KAN se till att ge barnet en trygg och skyddad uppväxt, ja då tycker jag att det är helt självklart att de ska få adoptera.

 

Kärnfamilj.. pfft. Människan är en sådan underlig ras..

Okej, jag var nog lite otydlig. Det jag menar är att barn kan bli väldigt mobbade för en sådan sak som att deras föräldrar är homosexuella. Det kan få följden att barnen blir mentalt rubbad, få svåra men för livet. Min följdfråga på det är: är det värt att låta homosexuella få skaffa barn om en sådan sak som mobbing kan ske? Förstår du?

 

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.

Det kan inte jämföras så. Adoption förbjuds aldrig för homosexuella. Det du har dragit upp finns redan idag. Det var inte någon som beslöt sig för att tillåta folk att bli fula eller liknande (rullstolsburna försöker undvikas så mycket som möjligt genom läkare, operationer, säkerhet och liknande, a.k.a. "förbjuds").

 

Är man underviktig eller överviktig så kan man gå till läkare eller prata med folk som försöker göra något åt det, alltså försöker man också undvika det. De är helt enkelt olika typer av människor, eller människor som har råkat ut för någon typ av olycka. Och som jag sa så är de sakerna som du nämnde oftast saker som man försöker undvika och som samhället/teknologin försöker hjälpa en att undvika.

 

Adoption är ett privilegium, och bör då endast ges i de fall som gynnar så mycket som möjligt. Det borde inte vara källan till utanförskap.

 

Ja, homosexuella borde få adoptera eftersom älskar man nån av sitt kön, då gör man det.
Ja, det är jag säker på att man gör.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...